תביעת לשון הרע

תביעת לשון הרע זו למעשה תביעה העוסקת בפגיעה בשמו הטוב של אדם מסוים. בשנים האחרונות אנו רואים כי הנושא הזה עולה יותר ויותר לכותרות. הסיבה לכך נובעת מהשינויים הטכנולוגיים שעברה החברה. אנשים רבים נמצאים ברשתות החברתיות, פונים אחד לשני בדרכים וירטואליות, היד קלה על המקלדת כאשר לא רואים פיזית את הצד השני ולא מתחשבים ברגשותיו. אנשים מתבטאים בצורה פוגענית כלפי אחרים ואף פוגעים לעיתים בשמם הטוב של בעלי עסקים עקב שירות לא טוב שקיבלו. במאמר הבא נדבר איך מתבצעת תביעה? מה העונש כלפי האדם הפוגע ולמי פונים.

תביעת לשון הרע, מה צריך להוכיח?

כדי שבית המשפט יקבע כי הנאשם אכן מואשם בלשון הרע, עליו לבחון מספר דברים:
1. איך האמירה או הדברים שנאמרו פגעו באותו אדם ומי האדם הפוגע שאמר זאת. בית המשפט יבחן היטב את ההקשר ויבחן את עוצמת הפגיעה.
2. האם לאמירה יש קונטקסט ציבורי? בית המשפט יבחן האם לאמירה הפוגעת יש השלכות רחבות היקף המגיעות אל הציבור הרחב.
3. בסיס לאמירה – בית המשפט יבחן האם לאמירה שנאמרה יש בסיס עובדתי שעומד מאחוריה או שמדובר בדבר שקר.
בחינת הגורמים האלו תעזור לבית המשפט לבחון היטב את הנזק שנעשה לאדם התובע. במידה ובחינת הדברים תעלה כי אכן נגרם נזק, סביר שהאדם הפוגע יקבל על כך את העונש.

מה העונש בגין לשון הרע?

העונש על לשון הרע משתנה מאירוע לאירוע ונלקח בחשבון הנזק שנגרם לאותו אדם. סעיפי החוק מקנים את האפשרות לקבל פיצוי כספי גם ללא הוכחת נזק, זאת מהסיבה שקשה מאוד להוכיח את הפגיעה שהיא למעשה פגיעה העוסקת ברגשותיו של האדם. בית המשפט עשוי לקבוע פיצוי של 70,000 שקלים ולהגיע גם ל-120,000 שקלים כסכום מקסימלי, מבלי להוכיח כי אכן נעשה כאן עוול. סכום הפיצוי הוא על אמירה אחת. במידה ונאמרו מספר אמירות, החוק קובע כי הפיצוי עשוי להיות כפול.

איך עורך דין יכול לסייע?

עורך דין העוסק בתביעות לשון הרע יכול לעזור לכם בהוכחת הנזק שנגרם לכם ולהביא למצב שתקבלו את סכום הפיצוי המקסימלי. אם אתם הצד הנתבע, עורך הדין יוכל לעזור לכם בהפחתת הסכום שנקבע. מכיוון שמדובר בסכומים מאוד גדולים, לא כדאי לנסות ולהגיש תביעה באופן עצמאי. עורך דין מהתחום בהחלט יוכל לסייע לכם להגיע למצב הטוב ביותר אל מול בית המשפט וקביעת העונש.

אנו במשרד עורכי דין שלומי הכהן, עוסקים רבות בתחום של לשון הרע והיו לנו מיוצגים משני צידי המתרס. אנו מבינים היטב בתחום זה ובהחלט נוכל לסייע לכם. במידה ותבעו אתכם או שנתבעתם בלשון הרע, פנו אל עורכי הדין המצוינים שלנו ונוכל לייצג אתכם בבית המשפט בצורה המיטבית שתביא לעונש מדויק וצודק.

אודות הכותב

photo-shlomi-new-768x924

עו״ד שלומי הכהן

עורך דין שלומי הכהן הנו בוגר תואר ראשון במשפטים ותואר שני במשפטים אותו סיים בהצטיינות. עורך דין שלומי הכהן החל את דרכו במגזר הציבורי שם צבר ניסיון עשיר ורב בניהול תיקים וליטיגציה בבתי המשפט.

זקוקים לייעוץ מעו״ד?

חייגו עכשיו

למספר 050-8092318
או השאר פרטים ונחזור בהקדם

הצטרפו אלינו