מהו צו הגנה או צו למניעת הטרדה מאיימת?

מהי הטרדה? אפשר לומר כי מדובר באחד התחומים האפורים ביותר בתחום המשפטי. עם זאת, החוק מגדיר באופן ברור מה נחשב להטרדה מאיימת ומתי ואיך ניתן להפעיל צו הגנה עבור האדם המוטרד. במאמר הבא נסביר את החוק בתחום זה ואיך עורך דין פלילי יכול לסייע במצבים אלו.

אילו מעשים נחשבים על פי החוק להטרדה מאיימת?

אז למעשה החוק מגדיר באופן מפורש מקרים הנחשבים להטרדה. בין המקרים נכללים מארב אחר אדם מסוים, בילוש ואף התחקות אחר צעדיו או מעשיו. כמו כן, נכללים בחוק מקרים שבהם נפגעת פרטיותו של האדם או שהוא מאוים על ידי אדם אחר בהקשר של פגיעה בו בצורות שונות בניהם פגיעה פיזית, פגיעה ביצירת קשר בעל פה או בכתב, פגיעה ברכוש, פגיעה בשם הטוב ואף בחופש התנועה.
ניתן להבין כי החוק מגדיר מקרים כלליים ועל בית המשפט להבין מחומר הראיות האם מדובר בהטרדה מאיימת או שלא.

איך מערכת החוק מונעת הטרדה מאיימת?

מרכת החוק מאפשרת לאדם המוטרד לקבל צו הגנה כדי למנוע את ההטרדה המאיימת. במסגרת צו ההגנה, רשאי בית המשפט לפסוק כנגד האדם המאיים הרחקה מהאדם המאוים ולאסור עליו ליצור עמו קשר בכל אמצעי שהוא. כמו כן, צו ההגנה מציין כי האדם המאיים צריך להימצא במרחק מדירת מגוריו של המאוים או מכל מסגרת שהוא שוהה בה בחיי היום יום. בנוסף, צו ההגנה שומר על הנפגע מפני כלי נשק ובמידה ויש באחזקתו של המאיים נשק כלשהו, הוא רשאי לאסור את החזקתו.

מתי ניתן להגיש בקשה לצו הגנה כנגד הטרדה מאיימת?

צו למניעת הטרדה מאיימת ניתן להגיש באמצעות התובע המשטרתי או היועץ המשפטי לממשלה וניתן להגיש אותו כאשר התרחשה הטרדה מאיימת לפי ההגדרה בחוק או כאשר יש יסוד סביר כי האדם המאיים עשוי לפגוע במאוים והוא מהווה עבורו סכנה גופנית ממשית או עלול לבצע בו עבירת מין.

איך מתקיים הליך הגשת הבקשה לצו הגנה?

בהליך הבקשה, צריך האדם המאוים להגיע לבית משפט השלום ולהגיש בקשה כתובה. לאחר שהגשתם את הבקשה, יתקיים דיון שבו יוחלט האם להעניק לכם בינתיים צו הגנה זמני עד הבירור בין שני הצדדים. בדרך כלל הדיון השני צריך לפי החוק להתקיים עד שבעה ימים מנתינת צו ההגנה הזמני. צו הגנה שניתן תקף למשך חצי שנה ובית המשפט יכול לקיים דיון ולהאריך אותו עד לשנתיים ולא יותר מכך.

סיוע של עורך דין

במידה ואתם רוצים להגיש בקשה לצו הגנה, חשוב שיסייע לכם עורך דין פלילי העוסק בתחום. עורך הדין הפלילי יוכל לזרז את התהליכים ולבצע אותם באופן נכון יותר מול בית המשפט. אנו במשרד עורכי דין שלומי הכהן נשמח לסייע לכם.

אודות הכותב

photo-shlomi-new-768x924

עו״ד שלומי הכהן

עורך דין שלומי הכהן הנו בוגר תואר ראשון במשפטים ותואר שני במשפטים אותו סיים בהצטיינות. עורך דין שלומי הכהן החל את דרכו במגזר הציבורי שם צבר ניסיון עשיר ורב בניהול תיקים וליטיגציה בבתי המשפט.

זקוקים לייעוץ מעו״ד?

חייגו עכשיו

למספר 050-8092318
או השאר פרטים ונחזור בהקדם

הצטרפו אלינו